Mot Miami

Jag måste erkänna att dagarna har flygit fram, nyss krånglade jag med flygbiljetten till Miami men nä, det var faktiskt mer än en månad sedan och nu sitter jag här. Flera dagar har jag varit stressad, obehagligt stressad och spänd. Jag har oroat mig för att allt skulle gå fel så att jag inte skulle ta mig till Miami och få träffa min mamma och syster. Fastna i trafik, glömma ID, snöstorm/försening, ha en fejkbiljett, sitta på fel gate. Men det enda jag kan fuck upp nu är att gå på fel plan... Och om jag skulle gjort det får man ju lov att skratta.
Jag tog mig hit med Lyft utan några problem eller förseningar, trollade ut mitt boardingpass supereasy och inga problem med security. Jag har inte ännu segrat men jag har kommit en bit!
När resan är över kommer jag va tvungen att ta itu med endel skit men det tar vi då, nu ska jag sätta mig på rätt plan, besöka Miami för första gången med mina två människor närmast om hjärtat, jag ska ba ha a fucking good time! Haaade

Förra lördagen i huvudstaden

Fin lördag med tre svennar och tre fina bilder av Tiffany. Vi vandrade runt lite i ett störtkallt DC, tog en lunch på Vapiano och sedan frukt och timmar långt samtal hos Sofia. Det var rätt mysigt måste jag säga!

Jag andas men får ingen luft

Jag har hemlängtan och vill hålla i en basketboll, höra svischet av en påse.

Richmond 7/2 -16

Maymont Park

Hotellnatt, thriftshopping och klappa ko med en australiensare som kommit mig när om hjärtat

Nu har jag noll koll och aldrig hört australiensare, jag säger australienare. Men autocorrect ville ha det så så vi kör på det.

Helgen som varit (för tre dagar sedan) var fucking amazing. Jag älskar min brud från ön och vi fick spendera en hel lördag och söndag utan hostfamiljer eller behöva tänka på vart man ska ta vägen för att kunna snacka skit ifred. Vi tog oss två timmar bort med bil från Falls Church till Richmond. Hotellet vi bodde på hette Hyatt Place Richmond innsbrook och var $62 vardera och inte allt för pjåkigt. Det dög gott för oss.

Maymont Park

Jag måste bli bättre på att orka redigera bilderna, bara en gnutta, iallafall så de är raka. Det får kanske bli 2017 nyårslöfte, för slött.
Godnatt alla.

"Nä, vet du va, jag vill inge mer"-kväll

Efter snack med LCCn så har veckan rullat på, inga större komplikationer men ikväll är jag less. Less på att va här och less på att behöva hanteras med ungar utan hjärna. Minsta var tjurig så hon låste sig framför tvn. Hämta största från träning klockan 20 ca25 min bort. Påvägen tillbaka var hon kartläsare men höll på att smsa så hon missade att säga till vid vår avfart från highwayen.... Jag vae nåde trött och blev nåde less. När vi kom tillbaka till huset skulle hon äta och vad gör hon?! Mina första (nej jag har aldrig gjort potatis i ugn först nu) och bästa ungspotatisar vill hon käka upp OCH HON GÖR DET. Jag hann inte ens äta av dem.... Var är spaden? Gör dina egna jävla potatisar förhelvete.
Imorn har de ledighet från skolan så jag och minstingen far troligtvis till bio.
Nu ska jag drömma om min mamma och syster och Miami! Godnatt värld.

Lördag till tisdag

Lördag

Middag med 8 svenskar i Georgetown.

Söndag
Sista lektionen för Niagara Fallen klassen, nu är det bara resan kvar i juni, längtar så mycket!
Jag vann pris för bästa presentation av slutprojekt, jag skrev 5 dikter om Niagara Fallen. Hade aldrig förväntat mig berömet jag fick, det var roligt så klart, men poet kommer jag nog inte bli. Jag kallar det ordbajs.

Matt Corby konsert med Jessica, BÄÄÄST!

Måndag
Samtal med LCCn om det negativa och tråkiga men ack så viktigt. Det kändes bra att få ur sig saker och ting och även en bra förklaring på hur rematch går till (lång och seriös process). Ja jag har funderat på rematch men det är inget som är hugget i sten. Komplicerat är det...

Tisdag

Shoppat bikini, nu är jag redo Miami!